MŠ Korálek
ŠKOLA PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ
FAKULTNÍ ŠKOLA Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické, Technické univerzity v Liberci
Praktická škola pro studenty JERGYM a SOŠP

třída Broučků


Třídní učitelky:

Mája Veselá
Odborné zaměření:
– logopedický asistent
– koordinátor ŠVP
– výtvarná výchova
– ekologická výchova
– instruktor praktického vyučování studentů JERGYM a SOŠPg Jeronýmova
– probíhající studium: Terapeut – obor arteterapie, Olomouc

Martina Lank
Odborné zaměření:
– instruktor Děti na startu – šéftrenér kurzu
– tělesná výchova
– tanec
________________________________________________________________________________

ČERVEN 2022

Tématické celky:   31.5 – 3.6. – Den dětí
                                6.6 – 10.6. – Exotická zvířata
                                13.6. – 17.6. – Profese
                                20.6. – 24.6. – Doprava
                                27.6. – 30. 6. – Sport a volný čas

Akce na tento měsíc: 
– ve středu 1.6. – 
dopoledne den dětí na zahradě školky, připravené úkoly pro děti, ukázka vystoupení ,,Ledového království“ pod vedením p.uč. Martiny a vybraných předškolních dětí, které vystupují odpoledne před radnicí ve 14:30 na akci ,,Festival dětského čtenářství“
– v pátek 3.6. – Divadlo ve školce ,,Hola, hola škola volá“
– v pondělí 6.6. – projektový den na zahradě školky, téma – Pokusy
– v úterý 7.6. – školkový výlet na zámek Lemberk 
– v pátek 10.6. – Pandí dopoledne ve třídě – černé a bílé oblečení s sebou
– v úterý 14.6. – rozloučení s předškoláky na zahradě školky v 15h.
– ve čtvrtek 23.6. – jedeme do ZOO
– v úterý 28.6. – školková olympiáda na školním hřišti v dopoledních hodinách

________________________________________________________________________________

17.6.

A školkový týden je za námi! Věnovali jsme se povolání, nejvíce jsme se zaměřili na hasiče. Zjistili jsme, co všechno hasič musí zvládat při své práci, jak je odvážný a statečný. Zkusili jsme si hned několik úkolů. Nejprve malé děti hasily oheň. Střední děti se musely dostat do domečku. Jako hasiči rozbít dveře a zachránit medvídka. A předškoláci to měli nejtěžší. Musely vylézt na žebřík a zachránit pejska z hořících plamenů. To byla teda jízda. Uf.
I venku jsme si tentokrát hráli na hasiče. Nejdříve jsme je malovali na fólii a pak jsme se snažili pomocí hadice uhasit oheň. Nebojte se, všechno bylo ,,jen jako“, opravdový oheň tam nebyl. Všichni jsme se u činnosti vystřídali. Byla u toho legrace, byli jsme trochu mokří, špinavý od barev, ale nejsme z cukru, přeci :-). Ve čtvrtek jsme si se studentkami zahráli na detektivy. Vyráběli jsme perfektní lupy na zkoumání okolního světa.
Dále jsme byli pekaři. Napekli jsme si čokoládové sušenky. A kdo si pamatuje, minulý týden jsme měli pandí den. Tak jsme si ještě na skok pandu připomněli. Sušenky jsme si vyzdobili vykrajovátkem s pandou. Ona je táááák roztomilá, no posuďte sami, jak se nám sušenky povedly :-).

________________________________________________________________________________

10.6.

Téééda, tento týden byl plný úžasných zážitků. V úterý jsme vyrazili na školkový výlet. Jeli jsme na zámek Lemberk. Měli jsme svůj vlastní autobus, který nás odvezl skoro pod zámek. Počasí bylo ze začátku přijatelné, ale jakmile jsme vystoupili z autobusu, hned začalo pršet. Ale to nám nevadilo, nejsme přeci z cukru! A jak říkáme, není špatné počasí, jen oblečení. Na zámku nás čekala prohlídka s kocourem Mikešem. Šli jsme do zámecké kuchyně a různých komnat. V každé místnosti na nás čekali kočičky, které jsme museli najít a pojmenovat. Dohromady jsme našli 7 koček. Pojmenovali jsme je: Elinka, Kytička, Vločka, Janička…a jak to bylo dál? 🙂 Po prohlídce jsme šli ke studánce sv. Zdislavy, kde je léčivá voda. A pak honem na řízek s bramborovou kaší! Mňam. Cesta zpátky byla příjemná, skoro všichni jsme v autobuse usnuli. Byl to prima výlet a ani déšť nás nezastavil!
Ve středu jsme tvořili venku na zahradě. Omotali jsme fólii kolem stromů a mohlo to začít. Vzali jsme ven hodně barev a každý namaloval kolik chtěl exotických zvířátek, udělali jsme si vlastně takovou malou zoologickou zahradu.
Pátek jsme zakončili ,,Pandím dnem“. Všechny děti přišli v bílo-černém oblečení. Celý den jsme plnili mnoho úkolů, které se týkali pouze pandích kamarádů. Společně jsme všechny úkoly zvládli a pak jsme se mohli vrhnout na výborné občerstvení, které přinesli naše maminky. Děkujeme Vám! 🙂

________________________________________________________________________________

3.6.

Tento školkový týden jsme slavili. A víte proč? No protože byl svátek dětí! 1.6. si pro nás paní učitelky z celé školky připravily soutěže na zahradu. Museli jsme skákat panáka, potom přelít vodu z hrnečku do džbánu a opačně, proběhnout překážkovou dráhu, házet míčkem do branky, prolézt pavučinou a mnoho dalšího. Když jsme všechno zvládli, dostali jsme za odměnu tvarohové nanuky, mňam, to byla dobrota! 
V pátek k nám přijelo divadlo, naše oblíbená ,,Koloběžka“, užili jsme si spoustu legrace a také jsme se naučili spoustu číslic a písmenek, divadlo bylo totiž o škole.

________________________________________________________________________________

KVĚTEN 2022

Tématické celky:    2.5. – 6.5. – Moje rodina – maminka má svátek
                                9.5. – 13.5. – Materiály
                                16.5. – 20.5. – Živá a neživá příroda – ochrana přírody
                                23.5. – 27.5. – Hmyz

Akce na tento měsíc: 
ve středu 4.5. – zpěváčci jedou do Českého Dubu – dopolední hodiny.
v úterý 10.5. Vás zveme na ,,Besídku ke dni matek“ od 15h ve třídě.
ve středu 11.5. k nám přijede divadlo.
v pátek 27.5. – k nám přijede divadlo se živými zvířaty na zahradu školky.

________________________________________________________________________________

27.5.

Bzzzz….tento školkový týden jsme si povídali o hmyzu. To byla paráda! Zjistili jsme pomocí pokusu s nafukovacím balónkem, jak se líhne na svět motýl. Zkoumali jsme v lese mravence pomocí lupy, stavěli jsme jim domečky z listí a jiných přírodnin. Hodně jsme si oblíbili včely, zkoušeli jsme mnoho činností zaměřených na jejich život. V encyklopediích jsme se dozvěděli, jak se vyrábí med a pak jsme ho i ochutnali, mňam! Naučili jsme se včelí taneček v tělocvičně se slečnou studentkou a na konci týdně nás čekalo překvapení. Přijelo k nám divadlo s živými zvířátky. Vystoupení nakonec nebylo venku, protože začalo pršet, ale i tak jsme si ho užili. Byla tam malá opička, která jezdila na kole a uměla hrát na kytaru, potom jsme viděli pejsky, kteří uměli skákat na míči a nakonec obříííííííího hada. Mohli jsme si na něj i sáhnout. Bylo to dobrodružství!

________________________________________________________________________________

20.5.

A je zase konec školkového týdne. Tentokrát jsme se zaměřili na ochranu přírody. Už víme, jak máme třídit odpad, jakou barvu mají kontejnery. Taky víme, jak se máme chovat v lese, abychom nevyplašili zvířátka. Dodržujeme pravidla 5 -ti prstů ve školce a vlastně i v lese. Víte, jaká to jsou? Chodím pomalu, ovládám svůj hlas, sedím v klidu, naslouchám a koukám kolem sebe.  Společně jsme na velký arch papíru – kooperativní činnost – vystřihovali obrázky živé a neživé přírody a lepili jsme je na místo určené. Šlo nám to pěkně od ruky. Taky jsme si společně zkusili udělat pár pokusů. První byl s vodou. Do pytlíku, který se dá nahoře zavřít, jsme nalili vodu a poté jsme vzali ostré pastelky a zkusili jsme pytlík propíchnout, co myslíte, byla povodeň nebo ne? Další pokus byl se vzduchem. Nafouknuli jsme balónek a potom jsme ho pouštěli po třídě, létal jako zběsilý. Nakonec se dva odvážlivci rozhodli, že zkusí nafouklý balónek propíchnout špendlíkem. To byla rána! Pak jsme zkoumali sluníčko, jak vychází a zapadá. Hlínu a její vůni, kameny a jejich tvar a barvu. Bylo toho mnoho. Všechno tohle patřilo do neživé přírody. Živou přírodu jsme zkoumali venku na zahradě, na plácku a na vycházce. Příští týden nás čeká povídání o hmyzu, bzzzzz…..to bude paráda!

________________________________________________________________________________

13.5.

Tento týden ve školce jsme zkoumali materiály. Moc nás to bavilo, protože jsme zjistili, jaký materiál se potopí, jaký plave, který materiál je ostrý a který měkký. Hodně jsme používali hmat, kterým jsme zjišťovali strukturu materiálů. Také jsme měli besídku pro maminky, byli jsme trochu nervózní, ale nakonec to dopadlo skvěle! Pro maminky jsme vyrobili v šatně ,,Láskovník“. Každá maminka tam měla mouchu Lásku, na které byl napsaný vzkaz. No a nesmíme zapomenout na divadlo. Přijela naše stará, dobrá, známá Koloběžka. Společně jsme si zazpívali, byla to paráda.

________________________________________________________________________________

6.5.

Tento školkový týden jsme se věnovali maminkám. A víte proč? No, protože v neděli je přeci svátek maminek! Společně jsme si povídali, jak se naše maminky jmenují, co dělají za práci, ale také jak se o nás starají. Vyzkoušeli jsme i o maminku pečovat. Zkoušeli jsme stříhat nehty a pak je nalakovat, učesat a nalíčit maminku nebo ji pomocí rtěnky namalovat pusu. Moc nám to šlo, teď to zkusíme na Vás doma, máte se na co těšit 😊! Uvědomili jsme si, jak je pro nás rodina důležitá a že každý z nás má doma i nějaký svůj úkol, aby maminka a tatínek nedělali všechno sami. Někdo z nás pomáhá vařit, někdo dává nádobí do myčky a někdo zase vysává nebo utírá prach. Společně nám to půjde lépe od ruky! Nakonec jsme si upekli šneky z listového těsta, mňam, to byla dobrota! Která maminka doma také peče šneky? 😊

________________________________________________________________________________

DUBEN 2022

Tématické celky:    4.4. – 8.4. – Příroda se probouzí
                                11.4. – 15. 4. – Velikonoce
                                18.4. – 22.4. – Domácí zvířata
                                25.4. – 29.4. – Čarodějnice

Akce na tento měsíc:
V pátek 8.4. k nám přijede divadlo.
V úterý 12.4. Vás zveme na Velikonoční dílničky od 15 do 17h.
Ve středu 13.4. bude vystoupení školkového sborečku. Více info visí na nástěnce.
Ve středu 20.4. – náhradní termín dofocení na ročenky a třídní fotku.
V pátek 29.4. – Čarodějnický rej pro děti. Bude probíhat v dopoledních hodinách.

________________________________________________________________________________

29.4.

Celý týden jsme si povídali o čarodějnicích. Už víme, že některé čarodějnice jsou hodné a některé zlé. Taky je umíme popsat a vysvětlit, proč takové jsou. Dělali jsme mnoho pokusů – třeba čarodějnický lektvar z hadí šťávy, pavoučího slizu a myšího prášku. Ten bublal, až jsme se lekli, že vytopí školku. Ale pomocí čarodějnických hůlek jsme vše zachránili. Uf! Poslední dubnový den jsme zakončili čarodějnickým rejem u nás ve třídě. Všichni jsme se převlékli do strašidelných kostýmů a celé dopoledne jsme si užili mnoho her a zábavy. Házeli jsme míčkem do čarodějnice, jmenovala se ,,Jedlice“. Poté jsme vyndávali z mísy kostru pomocí lžíce. Další úkol byl v herně, čekala nás čarodějnická cesta, plná různých překážek, které jsme museli na koštěti obletět. Nakonec jsme museli nakrmit čarodějnice jejich kouzelným lektvarem, ale pozor, nesměla nám kápnou ani jedna kapička vedle! Všechno jsme zvládli na jedničku. Zatančili jsme si v herně na hudbu a potom jsme si předali diplomy a odměny za splněné úkoly.

________________________________________________________________________________

22.4.

Tento týden jsme si povídali o domácích zvířatech. Naučili jsme se druhy zvířat. Jeli jsme traktorem na statek a tam jsme objevili mnoho zvířat. Krávu, které jsme pomohli najít její ztracené fleky. Husa zase potřebovala otrhat peří. Slepice ztratila svoje malá kuřátka, pomohli jsme je společně najít a za odměnu jsme od ní dostali opravdické vajíčko! A nakonec jsme pomohli ovečce ji ostříhat vlnu a najít její ztracené jehňátko. Také jsme se naučili, že se zvířátky musíme jednat v tichosti, abychom je nevyplašili, kde zvířátka žijí, kde bydlí, zda mají srst či peří, k čemu nám slouží. Tento týden jsme si náramně užili, už se těšíme, co nás čeká dál!

________________________________________________________________________________

14.4.

Tento školkový týden byl kratší, protože nás čekají Velikonoce. Celý týden jsme si o Velikonocích povídali. Vyzkoušeli jsme si mnoho známých tradic společně s rodiči na Velikonočních dílničkách – barvení vajíček pomocí zmizíku, sázení oseníčka, výroba zajíčka z ponožky a taky byla ochutnávka mazance, který jsme pekli s paní ředitelkou, to byla mňamka. Chutnal Vám taky? 😊
U zdobení vajíček ještě chvíli zůstaneme, představte si, že jsme zdobili papírové vajíčka pomocí injekčních stříkaček, které byli plné barvy. To byla legrace, barvu jsme měli úplně všude, ale byla to zábava! Baví nás objevovat různé techniky malování a kreslení.
A jelikož bylo tento týden krásné počasí, vydali jsme se i do lesa a na louku objevovat přírodu. Postavili jsme domečky pro skřítky u veliké břízy. Příští týden se tam půjdeme podívat, zda domečky vydržely. Dnešek byl výjimečný den, když jsme šli ven objevili jsme v šatně vzkaz zamotaný v ruličce. Byl to vzkaz od velikonočního zajíčka, který si pro nás na zahradě připravil úkoly. Museli jsme najít vajíčka, která v sobě ukrývala překvapení a malé obrázky, které jsme museli roztřídit do skupin. Spolupracovali jsme, a proto nám to šlo hezky od ruky. Bylo to perfektní, moc zajíčkovi děkujeme a snad se k nám příští rok zase podívá. No a co nás čeká příští týden? Budeme si povídat o domácích zvířatech, haf, haf!

________________________________________________________________________________

8.4.

Tento týden se nesl v duchu probouzející se přírody. Všechno kolem nás začíná kvést, a tak jsme se rozhodli, že bychom chtěli nějaké druhy květin znát. Naučili jsme se různé názvy: tulipán, narcis, pampeliška, petrklíč, a ještě mnohem víc! Dokonce jsme si ve třídě zasadili semínka. Doufáme, že rostlinka brzy vyroste! Ještě jsme vyráběli jarní kytičky pro babičky a dědečky do domova důchodců, kam jedeme i vystupovat, chceme jim udělat hezký den. Udělali jsme 20 kytiček, snad se jim budou líbit. Taky jsme poznali novou loutku, žabku Logilku. Už možná název vám napoví, proč se tak jmenuje. No správně, proto aby s námi cvičila jazýček a mluvení. Je tu s námi pro logochvilky ve třídě. Byla legrační a má velikánskou pusu. Zkoušeli jsme si s ní dechové a artikulační cvičení, říkala, že nám to moc jde a že se těší na příště, co nás naučí. No a v pátek bylo co? Divadlo! Moc nás bavilo a bylo to perfektní zakončení týdne. Už se těšíme, co nás čeká příští týden.

________________________________________________________________________________

BŘEZEN 2022

Tématické celky:  28.2.-4.3. – Vím, co mi škodí
                               7.3.- 11.3. – Moje zdraví
                               14.3 – 18.3. – Cesta kolem světa – jiná kultura
                               21.3. – 25. 3 – Naše město, naše země
                               28.3. – 1.4. – Cesta do vesmíru

1.4.

Tento týden se nesl v duchu vesmíru. To byla jízda! Přímo vesmírná jízda! Letěli jsme totiž raketou! Nejprve jsme si povídali o všech planetách, jak se jmenují, jaká planeta je úúúúplně daleko. Docela nám to šlo! Poslouchejte: Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran a? Jak se jmenuje poslední planetka? 😊
No a ve středu jsme se vydali raketou na prozkoumávání vesmíru. Doletěli jsme až na planetu Neptun, byla celá modrá, a ještě jsme tam viděli černou díru! No to byste nevěřili, co všechno ta černá díra chtěla do sebe vsáknout. Naházeli jsme tam pár vesmírných kamenů a šup zpět do rakety. Dneska jsme se raketkou vydali na planetu Jupiter. A byla tam malinká sopka! Sice malá, ale láva se z ní valila pěknou rychlostí. Nakonec jsme si s sebou z vesmíru vzali malý vesmírný kámen, na památku. Ale pššššt, nikomu to neříkejte! Vesmír nás moc bavil, užili jsme si to 😊.

________________________________________________________________________________

25.3.

Tento týden jsme zkoumali Českou republiku. Zaměřili jsme se hlavně na město, kde žijeme, což je Liberec, ale to všichni dobře víte😊. Nejprve jsme šli na procházku po sídlišti, poté jsme vyrazili na delší úsek a došli jsme až do Vratislavic na hřiště. Užili jsme si tam spoustu legrace. Zpáteční cesta byla docela dlouhá, ale zvládli jsme to, ušli jsme 5 km! Trénovali jsme chůzi v terénu. Po louce, kořenech, betonu, z kopce do kopce, cestou – necestou. Další dny jsme si povídali o našem hlavním městě, prezidentovi a státních symbolech. Některé symboly si pamatujeme, zbytek se určitě naučíme ve škole nebo příští rok ve školce. Dnešek jsme zakončili návštěvou Ještědu, bazénu a Zoo. Ale nebojte, jen ,,jako“. Hráli jsme si na auta a vždy jsme museli na nějaké místo dojet, splnit tam úkol a poté dorazit zas jinam. Jeli jsme třeba lanovkou nebo jsme si vytvořili pořádné bublinky v bazéně. Nakonec jsme pomohli zachránit Zoo, protože se všechna zvířátka rozutekla. Museli jsme je najít a umístit do správných klecí. To byla jízda. Liberec je krásné město, užili jsme si to!

________________________________________________________________________________

18.3.

Tento týden jsme poznávali jinou kulturu. Zkusili jsme si odcestovat k indiánům. Zahráli jsme si na bubny a představte si, že jsme měli i indiánské čelenky, které jsme si vyrobili. Bubnovali jsme tam hlasitě, že nás bylo slyšet až u paní kuchařky :-). Další den jsme se vydali na cestu do Číny. To byla jízda. Udělali jsme si nudle, které jsme pak ochutnávali pomocí hůlek! Moc nám to nešlo, ale i snaha se cení! Potom jsme ochutnali zelený kvetoucí čaj, to bylo parádní! V konvičce po zalití horkou vodou ten čaj rozkvetl do květiny! Nemohli jsme tomu uvěřit… No, ale ta chuť, ta nám úplně nesedla. Bylo to tak strašně hořké, pusinky se nám křivily do různých tvarů, ale legrace byla, to se musí nechat. No a nemůžeme zapomenout na Egypt! Teda, tam nám bylo horko… Ale vyzkoumali jsme mnoho různých pyramid a taky… Sarkofág! Víte, co to je? 🙂

________________________________________________________________________________

11.3.

Tak a školkový týden je zase za námi. Naposledy jsme se věnovali našemu zdraví. Zopakovali jsme si, co tělu prospívá, co mu naopak škodí. Povídali jsme si nad potravinovou pyramidou a taky jsme naučili naši loutku Kubu, jak se správně má stravovat, aby jeho tělo nebylo nemocné. Protože představte si, že on jedl jen bonbóny a pil Coca-colu! Ale nebojte se, ukázali jsme mu, že i ze zeleniny dalších zdravých surovin se dá udělat výborné jídlo. A hned jsme si ho zkusili. Udělali jsme si pečené brambory a mrkve v troubě. Mňam, to byla bašta, až nám sliny tekly 😊. No a konec školkového týdne se nesl v duchu divadelního představení. Přijelo divadlo! Tančilo se, zpívalo a hodně tleskalo.

________________________________________________________________________________

4.3.

Tento týden byl opět velmi zábavný, pokračovali jsme tématem ,,Vím, co mi škodí“. Rozlišovali jsme potraviny, které jsou pro tělo prospěšné a naopak. Utvářeli jsme si představy o zdravém životním stylu. Hráli jsme si na doktory, a dokonce jsme použili i opravdickou lékárničku a vzájemně jsme se ošetřovali s kamarádem. Také jsme si uvědomili, jak náročnou profesi mají naši doktoři, co všechno musí zvládat. Zaměřili jsme se i na naše emoce a snažili jsme se popsat to, jak se cítím, proč se tak cítím, co mě dělá šťastným a co nikoliv. Hodně jsme si povídali a snažili se si naslouchat a pochopit druhého. Někdy to není jednoduché, ale snažíme se o to společnými silami. A představte si, že ve čtvrtek na nás ve třídě čekalo překvapení, naše studentky, co k nám chodí každý čtvrtek si pro nás připravili obřího panáka, který byl velký skoro jako půl herny! Byl nakreslený na oooooobřím papíře a měl šíleně tlusté břicho. Společně jsme vytvořili z papírových tácků pizzy, a nakonec jsme mu je nalepili do břicha. Ten byl ale tlustý… Potom jsme si povídali o tom, že není nezdravá potravina, ale je jen nezdravé množství. Tak doufáme, že náš obří panák, si to bude pro příště pamatovat 😊!

________________________________________________________________________________

ÚNOR 2022

Tématické celky:  31.1. – 4.2. Jak vypadám zvenku
                               7.2. – 11.2. – Jak vypadám zevnitř – orgány
                               14.2.- 18.2. – Poznávání všemi smysly
                               21.2. – 25.2. – Péče o tělo

25.2.

A už je zase pátek, to tak rychle uteklo! Poznávali jsme naše tělo, jak se o něj máme starat, co je pro tělo důležité, zdravé a co naopak. Vyzkoušeli jsme si různé aktivity, zaměřili jsme se na zuby a jak je máme správně čistit a pečovat o ně. Taky jsme si povídali o bacilech a jak se před nimi bránit, vymysleli jsme toho spousta – mýt si ruce, necucat si prsty, zdravě jíst a pít, sportovat… spousta věcí se ještě dozvíme v dalších týdnech, protože o zdravém životním stylu si budeme ještě pár týdnů povídat. Dnešek jsme zakončili perfektním divadlem ,,Koloběžka“, které k nám přijelo do školky. To byla jízda! ,,Kolo, kolo, koloběžka, jízda na ní není těžká, je to príma věc..“

________________________________________________________________________________

18.2.

Celý týden jsme se naučili poznávat všemi smysly. Zjistili jsme, že máme 5 smyslů, které denně používáme – hmat, chuť, čich, zrak, sluch. Měli jsme ochutnávku octu, citrónu, soli, cukru, kávy a pak různých dobrot – med, ovoce a zelenina a podobně. Při přípravě popcornu, jsme si vyzkoušeli vnímat všemi smysly. Zjistili jsme, že popcorn práská v mikrovlnce, použili jsme tedy sluch. Když jsme ho vyndali, tak jsme cítili jeho krásnou vůni, takže jsme použili čich a zrak. Po hmatu jsme poznali, že má popcorn různé boule a vlnky. A ta chuť! To byla paráda, mňam.

________________________________________________________________________________

16.2.

Karneval, karneval!!! Je to tady! Od rána ve třídě zní krásná hudba a scházíme se v různých kostýmech – piráti, Elsy, doktoři, policisté… je nás tady plno! Prý nás čekají nějaké úkoly, moc se na ně těšíme, bude to zábava. Nejprve jsme házeli míčem na cíl, byl tam obří klaun a měl otevřenou pusu a my jsme se do ní museli trefit, to bylo něco! Potom jsme šli shazovat kuželky, šlo nám to hravě. Puzzle s klaunem, které leželo na stole bylo poněkud těžší, ale společnými silami jsme to nakonec dali dohromady. No, ale ta stavba věže z kelímků podle barvy, byla pěkně těžká! Zakončili jsme to kresbou karnevalových masek a postav na vééééééliký papír. Uf. To bylo úkolů! A teď hurá na diskotéku a pohybové hry v herně. Tančilo se a zpívalo i diplomy a medaile jsme dostali! A nakonec jsme si pochutnali na dobrotách od našich maminek a tatínků, mňam, to byla bašta, děkujeme 😊.

________________________________________________________________________________

7.2. – 11.2.

Další týden o lidském těle je tady! Tentokrát se zaměříme na orgány. Co jsou orgány? A kde v těle
se přesně nachází? To pro nás nebylo zas tak těžké, do veliké kostry jsme umístili orgány, které jsme znali – srdce, plíce, žaludek… játra pro nás byla složitější, ale nakonec s pomocí paní učitelky jsme to zvládli na jedničku! Dokonce jsme přišli na to, jak dlouhé je naše tenké střevo! Může mít až 5 metrů!
Měli jsme totiž takovou zástěru, kde jsou našité orgány z našeho těla. Tu si někdo z nás oblékl a my jsme zkoumali, kde se jaký orgán přesně nachází. Střevo jsme rozmotali a měřili jsme a měřili… byla to zábava! 😊

8.2.
Bude divadlo, bude divadlo! A víte jaké? No přeci náš oblíbený Krejčík Honza! Moc jsme se na něj těšili, protože je vždy zábavný a moc se nasmějeme. Tentokrát jsme hodně tančili a zpívali. Naše nejoblíbenější písnička je:,, Krejčík Honza zalátááá všechny vaše kaťatááá tatatatatatatatata…“

________________________________________________________________________________

31.1. – 4.2.

Celý měsíc si povídáme o lidském těle. Tento týden o tom, jak vypadáme zvenku. Některé části těla pro nás byli jednoduché, však to znáte – hlava, ramena, kolena, palce… ale co třeba předloktí nebo loket? Víte, kde se nachází na našem těle? My Broučci, to už dobře víme, zkuste se nás doma zeptat 😊 .

________________________________________________________________________________

LEDEN 2022

Tématické celky: 3. 1. – 7.1. – Tři králové
                            10.1.– 14.1. – Pohádkový týden
                            17.1. – 21.1. – Když zima čaruje – zimní sporty
                            24.1. – 28.1. – Kde zvířátka přezimují

Jaké akce jsme zažili co ještě zažijeme a na co se těšíme?

24.-28.1.

Téma Zvířátka v zimě nás moc bavilo, zjistili jsme, co všechno zvířátka ke svému životu potřebují a jak se o ně v zimě starat. Zvířátka jsme ve třídě kreslili i do pěny na holení, která byla nastříkaná na stole a my jsme si mohli prstem nakreslit jaké zvíře chceme. Jaká zvířátka jsme kreslili, co myslíte? 😊

________________________________________________________________________________

17.-21.1.

Celý týden jsme si povídali o sportech, které se v zimě provádějí. Hodně našich kamarádů bylo na lyžařském kurzu, takže nám povídali, jak se má správně na lyžích jezdit, co všechno je důležité mít
na sobě – helmu, rukavice, čepici… a co nám ještě chybí? Uhodnete to? 😊

________________________________________________________________________________

10.1.- 14.1.

Pohádkový týden jsme si moc užili! Každý den jsme si přečetli jinou pohádku a potom jsme si ji zahráli. Vyráběli jsme obřího vlka z Červené karkulky, do kterého jsme nalepili různé pohádkové postavy a předměty, které vlk snědl. Byla to legrace, měl v břichu třeba i Tři krále! A jak byla pohádka doopravdy? Koho vlk snědl a proč? 😊

________________________________________________________________________________

12.1.

Kino, kino… mělo sice být v pondělí 10.1. ale nakonec se přesunulo na středu. To nám přeci nevadí. Ale co je to sférické kino? Promítání? Sférické…zajímavé slovo. No uvidíme, co nás čeká…
Tééééda to byl neskutečný zážitek! Přišli jsme do třídy a v celé herně byl obří nafouklý balón. Měl tam zip a pán nás tam dovnitř postupně pouštěl. Tam jsme si museli lehnout na záda a koukali jsme do stropu toho velikého balónu, kde nám pán pouštěl film o mořských rybách. Moc jsme si to užili. Kdy zas to sférické kino přijede? Doufáme, že co nejdříve když už víme, co to je :-). 

________________________________________________________________________________

6.1.

Dneska jsou Tři králové a my jsme se moc těšili na to, co nás čeká. My si budeme vyrábět koruny? Hurá! A pak si je budeme moct vzít domů? Jako napořád? Paráda! Vyrábění nám šlo jedna báseň, mohli jsme si nazdobit koruny jak jsme chtěli, pomocí malých drahokamů, perliček, nálepek. Bylo to super. Potom jsme se společně vyfotili a zazpívali si písničku o králích. A kolik že jich vlastně bylo? No, tři, přeci!!!

________________________________________________________________________________

3.1.

ORGANIZACE DOPOLEDNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
6:00 – 8:30  
Přivítání dětí i rodičů s respektováním individuální doby příchodu, krátký rozhovor s dítětem i s rodiči – kontrola zdravotního stavu, nastavení značky na tabulku, kde jsou mouchy emocí, výběr her a činností dle volby dětí, které vycházejí z vlastní samostatnosti a aktivity dítěte s ohledem na dané tematické zaměření v koutcích aktivit, individuální práce, grafomotorické a pracovní listy.
Výtvarné a pracovní činnosti k danému tématu s rozmanitými výtvarnými technikami, procvičování motoriky ruky, fantazie, správné techniky stříhání, držení štětce, pastelky, křídy, špejle a mnoho dalšího.
Vedení dětí ke spolupráci, kooperaci ve skupině, sociálním vztahům, vyjadřování emocí, upevňování kolektivních vztahů, umět požádat o pomoc, umět si vyřešit problém….

8:30 – 9:45
Samostatná příprava na svačinu a samostatná příprava svačinek, kultura stolování, sebeobsluha, základní stravovací návyky. Ranní kruh – svolání dětí básničkou ,,Ať si holka nebo kluk“, pozdravení s Hafíkem, zhodnocení  ranních činností a seznámení dětí s programem činností  na další část dopoledne, nastavení kalendáře  – datum, roční období, počasí, čas  zopakování pravidel 5 prstů a pravidel ve třídě, jazyková chvilka, dramatika, nácvik nových básní a písní, smyslové hry, tematická tělovýchovná chvilka nebo cílené ranní cvičení, pohybové hry, činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, na jejich citový, rozumový a tělesný rozvoj, prováděné podle školního vzdělávacího programu a v souladu se zaměřením jednotlivých tříd dle vzdělávacích témat a věku dítěte, rozvoj emoční a sociální inteligence dětí pomocí loutek Adélky a Kuby, Caleba a Barevné příšerky, Ferdy a jeho much, karet ,,Cesta k sobě“…

9:45 – 11:45 
Příprava na pobyt venku, hygiena, sebeobsluha, samostatnost, pobyt venku s ohledem na klimatické podmínky (za příznivého počasí tráví děti venku nejméně dvě hodiny).
Důvodem vynechání pobytu venku jsou: silný vít, déšť, mlha, znečištěné ovzduší nebo teplota pod -10°C, stejně tak vysoké teploty v letních měsících, zajímavé činnosti dle ročního období s ekologickým zaměřením, využití školní zahrady v přírodním stylu – individuální chvilky s výchovně vzdělávacím záměrem, poznávací vycházky do okolí MŠ s respektováním základů dopravní výchovy, výlety, exkurze, návštěvy divadla a další aktivity dle témat školního kurikula podpory zdraví (ŠVP), převlékání s podporou samostatnosti, hygiena.
8:00 – 12:00 rozsah 4 nepřetržitých hodin, ve kterých dítě, na které se vztahuje povinnost předškolního vzdělávání, plní povinnost předškolního vzdělávání – individualizované činnosti k podpoře školní zralosti dětí
Veškeré aktivity jsou nabízeny dětem s ohledem na jejich věkovou skupinu a individuální možnosti jednotlivců.

11:45 – 12:15 
Oběd, upevňování základních stravovacích návyků, správný úchop lžíce, příbor,  sebeobsluha, úklid nádobí, hygiena, příprava na odpolední odpočinek.

ODPOLEDNÍ VZDĚLÁVACÍ ČÁST

12:15 – 14:00 
 Literární chvilka – četba z knihy dle tematického zaměření, poslech pohádky – CD, kazeta, relaxační hudba, odpolední odpočinek dle individuálních potřeb dětí s ohledem na věkovou skupinu, individuální práce s předškoláky.

14:00 – 16:00 
Protažení po vyspání, hygiena, převlékání s podporou samostatnosti, svačina, upevňování správného stolování a společenských návyků, odpolední zájmové činnosti vycházející z vlastní samostatnosti a aktivity dětí, didakticky cílené činnosti, individuální práce dle plánu, grafomotorika, koordinace pohybu ruky, rozloučení, krátké rozhovory s rodiči.
Během celého dne jsou respektovány individuální biorytmy dětí s preferencí pitného režimu.
Organizace dne je po vzájemné dohodě s rodiči i zaměstnanci MŠ koncipována tak, aby mohla být uplatněna volná forma režimu dne, která imituje podmínky důvěrného a citově podnětného rodinného prostředí. Denní program vychází z třídních vzdělávacích plánů s ohledem na dlouhodobé vzdělávací záměry školy. Snahou učitele / učitelky MŠ je podpora individualizovaného vzdělávání včetně aktivit organizovaných nad rámec běžného programu MŠ.
Stanovený základní denní režim může být pozměněn v případě, že to vyplývá ze školního vzdělávacího programu a v případě výletů, exkurzí, divadelních a filmových představení pro děti, besídek, dětských dnů a podobných akcí. 

________________________________________________________________________________

PROSINEC 2021

Integrovaný blok: Jaké máme tradice a zvyky
Podtéma: Poznávám tradice a zvyky
Tématické celky:  29.11. – 3.12. Kdo se bojí čerta
                               6.12. – 10.12. Vánoce přicházejí
                               13.12. – 17.12. Vánoční zvyky
                               20.12. – 22.12. Příprava na svátky

Jaké akce jsme zažili? Co všechno jsme se naučili a na co se těšíme?

2.12.

A bylo to tady! Přišla se k nám do třídy podívat svatá trojice. Od rána jsme byli trochu na trní, prolínaly se v nás různé pocity, strach, radost, smutek… Po svačině jsme si šli povídat se studentkami do kruhu. Povídali jsme si o Vánocích, četli jsme si pohádku a najednou…slyšeli jsme cinkání řetězu! Všichni jsme se přesunuli ke klavíru, kde jsme čekali, co se bude dít dál. A najednou slyšíme hlasité BUBUBU. Do třídy vtrhl čert s pytlem, za ním krásný anděl a vysoký Mikuláš s dlouhými vousy. Měl u sebe knihu hříchů, otevřel ji a začal číst… Moc toho nebylo, protože Broučci jsou samozřejmě moc hodné děti, ale přeci jen něco se našlo, na čem musíme ještě společně zapracovat. Řekli jsme básničku, a nakonec jsme dostali malý dáreček, který jsme si nadšeně odnesli odpoledne domů. Uf, to byl den, ale zvládli jsme to skvěle!

________________________________________________________________________________

6.12.

Dneska k nám má přijet divadélko! A zase ten legrační pán, s kterým je veliká sranda a má nafukovací kulisy! To bude super. A jak se nazývá představení? No přeci Vánoční! Pan herec nás vtáhnul do děje, postavili jsme společně vánoční strom z polštářů, to koukáte, co? Pak jsme spolu i tančili, a nakonec jsme se vyfotili u obřího nafukovacího sněhuláka! Byl skoro větší než třída, ale vešel se tam!

________________________________________________________________________________

8.12.

Divadlo, divadlo! My jedeme do naivního divadla! A svým speciálním autobusem! Hurá! Ráno jsme se sešli ve třídě, všichni vkusně oblečení, nadšení z dobrodružství, které nás čekalo. Po svačině, kterou jsme zvládli bez nehod, jsme se přesunuli k autobusu, který na nás čekal před základní školou. Teda, to byla jízda! Divadlo bylo veliké, všude plno herců a hereček. Pohodlně jsme se usadili do sedaček a vyčkávali, až divadlo začne. A najednou se zhasnulo a konečně to začalo! Moc jsme se nasmáli, trochu jsme se možná i báli, ale hlavně jsme si to moc užili! Cesta zpátky byla opět super, pan řidič uměl skvěle couvat a vycouval s plným autobusem až k Luně, nakonec jsme mu zatleskali, protože tohle jen tak někdo neumí 😊.

________________________________________________________________________________

15.12.

Ježíšek! Ježíšek! Dneska má přijít Ježíšek! Ráno jsme společně poklidili třídu, vyhodili jsme hračky, které už jsou rozbité, protřídili jsme panenky a auta. Byli jsme připraveni na příchod Ježíška. Ale on pořád nikde… Co když na nás zapomněl? Trochu jsme se báli. Zatím jsme natáčeli besídku pro maminky a tatínky a doufali jsme, že Ježíšek nám dárečky nechá pod stromečkem. Ale nic, nikde nic! Nevadí, tak půjdeme ven a určitě potom konečně přijde. Pobyt venku jsme si náramně užili, byla legrace. Když jsme se vraceli na oběd a převlékali jsme se v šatně, najednou jsme uslyšeli cinkání. Zastavili jsme se, ani jsme se nehnuli. Poslouchali jsme. Cinkání zvonečku se blížilo více a více. Potichu jsme se převlékali, abychom Ježíška nevylekali. Potom jsme pootevřeli dveře a… byly tam dárky! Hromada dárků! Ječeli jsme, křičeli radostí a některé děti i dokonce brečely dojetím, bylo to překrásné. Sedli jsme si společně okolo stromečku a začali jsme rozbalovat, hezky dárek po dárku. To bylo radosti a tleskání. Děkujeme Ježíšku!

________________________________________________________________________________

17.12.

Je pátek, a proto je nejlepší čas ozdobit si stromeček. Stromeček? Vážně budeme zdobit stromeček? A kde? Venku? Joooo. Vzali jsme všechny ozdoby, které jsme tvořili s rodiči doma a venku u schodů jsme ozdobili obří keř. Byla docela zima, ale zvládli jsme to, nejsme přeci z cukru! Po ozdobení stromečku jsme si společně zazpívali koledy a zapálili velikánské prskavky, byly skoro vetší než paní učitelky! Myslíte, že to tak může být? 😊

 

 

MŠ Korálek Liberec, příspěvková organizace
IČO: 72742186
Adresa: Aloisina výšina 645/55, 460 15 Liberec XV